sâmbătă, 21 martie 2015

163. Nedreptatea am urât şi am dispreţuit, iar legea Ta am iubit. - psalmul 163

Psalmul 118


1.Fericiţi cei fără prihană în cale, care umblă în legea Domnului.
2.Fericiţi cei ce păzesc poruncile Lui şi-L caută cu toată inima lor,
3.Că n-au umblat în căile Lui cei ce lucrează fărădelegea.
4.Tu ai poruncit ca poruncile Tale să fie păzite foarte.
5.O, de s-ar îndrepta căile mele, ca să păzesc poruncile Tale!
6.Atunci nu mă voi ruşina când voi căuta spre toate poruncile Tale.
7.Lăuda-Te-voi întru îndreptarea inimii, ca să învăţ judecăţile dreptăţii Tale.
8.Îndreptările Tale voi păzi; nu mă părăsi până în sfârşit.
9.Prin ce îşi va îndrepta tânărul calea sa? Prin păzirea cuvintelor Tale.
10.Cu toată inima Te-am căutat pe Tine; să nu mă lepezi de la poruncile Tale.
11.În inima mea am ascuns cuvintele Tale, ca să nu greşesc ţie.
12.Binecuvântat eşti, Doamne, învaţă-mă îndreptările Tale.
13.Cu buzele am rostit toate judecăţile gurii Tale.
14.În calea mărturiilor Tale m-am desfătat ca de toată bogăţia.
15.La poruncile Tale voi cugeta şi voi cunoaşte căile Tale.
16.La îndreptările Tale voi cugeta şi nu voi uita cuvintele Tale.
17.Răsplăteşte robului Tău! Voi trăi şi voi păzi poruncile Tale.
18.Deschide ochii mei şi voi cunoaşte minunile din legea Ta.
19.Străin sunt eu pe pământ, să nu ascunzi de la mine poruncile Tale.
20.Aprins e sufletul meu de dorirea judecăţilor Tale, în toată vremea.
21.Certat-ai pe cai mândri; blestemaţi sunt cei ce se abat de la poruncile Tale.
22.Ia de la mine ocara şi defăimarea, că mărturiile Tale am păzit.
23.Pentru că au şezut căpeteniile şi pe mine mă cleveteau, iar robul Tău cugeta la îndreptările Tale.
24.Că mărturiile Tale sunt cugetarea mea, iar îndreptările Tale, sfatul meu.
25.Lipitu-s-a de pământ sufletul meu; viază-mă, după cuvântul Tău.
26.Vestit-am căile mele şi m-ai auzit; învaţă-mă îndreptările Tale.
27.Fă să înţeleg calea îndreptărilor Tale şi voi cugeta la minunile Tale.
28.Istovitu-s-a sufletul meu de supărare; întăreşte-mă întru cuvintele Tale.
29.Depărtează de la mine calea nedreptăţii şi cu legea Ta mă miluieşte.
30.Calea adevărului am ales şi judecăţile Tale nu le-am uitat.
31.Lipitu-m-am de mărturiile Tale, Doamne, să nu mă ruşinezi.
32.Pe calea poruncilor Tale am alergat când ai lărgit inima mea.
33.Lege pune mie, Doamne, calea îndreptărilor Tale şi o voi păzi pururea.
34.Înţelepţeşte-mă şi voi căuta legea Ta şi o voi păzi cu toată inima mea.
35.Povăţuieşte-mă pe cărarea poruncilor Tale, că aceasta am voit.
36.Pleacă inima mea la mărturiile Tale şi nu la lăcomie.
37.Întoarce ochii mei ca să nu vadă deşertăciunea; în calea Ta viază-mă.
38.Împlineşte robului Tău cuvântul Tău, care este pentru cei ce se tem de Tine.
39.Îndepărtează ocara, de care mă tem, căci judecăţile Tale sunt bune.
40.Iată, am dorit poruncile Tale; întru dreptatea Ta viază-mă.
41.Să vină peste mine mila Ta, Doamne, mântuirea Ta, după cuvântul Tău,
42.Şi voi răspunde cuvânt celor ce mă ocărăsc, că am nădăjduit în cuvintele Tale.
43.Să nu îndepărtezi din gura mea cuvântul adevărului, până în sfârşit, că întru judecăţile Tale am nădăjduit,
44.Şi voi păzi legea Ta pururea, în veac şi în veacul veacului.
45.Am umblat întru lărgime, că poruncile Tale am căutat.
46.Am vorbit despre mărturiile Tale, înaintea împăraţilor, şi nu m-am ruşinat.
47.Am cugetat la poruncile Tale pe care le-am iubit foarte.
48.Am ridicat mâinile mele la poruncile Tale, pe care le-am iubit şi am cugetat la îndreptările Tale.
49.Adu-Ţi aminte de cuvântul Tău, către robul Tău, întru care mi-ai dat nădejde.
50.Aceasta m-a mângâiat întru smerenia mea, că cuvântul Tău m-a viat.
51.Cei mândri m-au batjocorit peste măsură, dar de la legea Ta nu m-am abătut.
52.Adusu-mi-am aminte de judecăţile Tale cele din veac, Doamne, şi m-am mângâiat.
53.Mâhnire m-a cuprins din pricina păcătoşilor, care părăsesc legea Ta.
54.Cântate erau de mine îndreptările Tale, în locul pribegiei mele.
55.Adusu-mi-am aminte de numele Tău, Doamne, şi am păzit legea Ta.
56.Aceasta s-a făcut mie, că îndreptările Tale am căutat.
57.Partea mea eşti, Doamne, zis-am să păzesc legea Ta.
58.Rugatu-m-am feţei Tale, din toată inima mea, miluieşte-mă după cuvântul Tău.
59.Cugetat-am la căile Tale şi am întors picioarele mele la mărturiile Tale.
60.Gata am fost şi nu m-am tulburat să păzesc poruncile Tale.
61.Funiile păcătoşilor s-au înfăşurat împrejurul meu, dar legea Ta n-am uitat.
62.La miezul nopţii m-am sculat ca să Te laud pe Tine, pentru judecăţile dreptăţii Tale.
63.Părtaş sunt cu toţi cei ce se tem de Tine şi păzesc poruncile Tale.
64.De mila Ta, Doamne, este plin pământul; îndreptările Tale mă învaţă.
65.Bunătate ai făcut cu robul Tău, Doamne, după cuvântul Tău.
66.Învaţă-mă bunătatea, învăţătura şi cunoştinţa, că în poruncile Tale am crezut.
67.Mai înainte de a fi umilit, am greşit; pentru aceasta cuvântul Tău am păzit.
68.Bun eşti Tu, Doamne, şi întru bunătatea Ta, învaţă-mă îndreptările Tale.
69.Înmulţitu-s-a asupra mea nedreptatea celor mândri, iar eu cu toată inima mea voi cerceta poruncile Tale.
70.Închegatu-s-a ca grăsimea inima lor, iar eu cu legea Ta m-am desfătat.
71.Bine este mie că m-ai smerit, ca să învăţ îndreptările Tale.
72.Bună-mi este mie legea gurii Tale, mai mult decât mii de comori de aur şi argint.
73.Mâinile Tale m-au făcut şi m-au zidit, înţelepţeşte-mă şi voi învăţa poruncile Tale.
74.Cei ce se tem de Tine mă vor vedea şi se vor veseli, că în cuvintele Tale am nădăjduit.
75.Cunoscut-am, Doamne, că drepte sunt judecăţile Tale şi întru adevăr m-ai smerit.
76.Facă-se dar, mila Ta, ca să mă mângâie, după cuvântul Tău, către robul Tău.
77.Să vină peste mine îndurările Tale şi voi trăi, că legea Ta cugetarea mea este.
78.Să se ruşineze cei mândri, că pe nedrept m-au nedreptăţit; iar eu voi cugeta la poruncile Tale.
79.Să se întoarcă spre mine cei ce se tem de Tine şi cei ce cunosc mărturiile Tale.
80.Să fie inima mea fără prihană întru îndreptările Tale, ca să nu mă ruşinez.
81.Se topeşte sufletul meu după mântuirea Ta; în cuvântul Tău am nădăjduit.
82.Sfârşitu-s-au ochii mei după cuvântul Tău, zicând: "Când mă vei mângâia?"
83.Că m-am făcut ca un foale la fum, dar îndreptările Tale nu le-am uitat.
84.Câte sunt zilele robului Tău? Când vei judeca pe cei ce mă prigonesc?
85.Spusu-mi-au călcătorii de lege deşertăciuni, dar nu sunt ca legea Ta, Doamne.
86.Toate poruncile Tale sunt adevăr; pe nedrept m-au prigonit. Ajută-mă!
87.Puţin a fost de nu m-am sfârşit pe pământ, dar eu n-am părăsit poruncile Tale.
88.După mila Ta viază-mă şi voi păzi mărturiile gurii mele.
89.În veac, Doamne, cuvântul Tău rămâne în cer;
90.În neam şi în neam adevărul Tău. Întemeiat-ai pământul şi rămâne.
91.După rânduiala Ta rămâne ziua, că toate sunt slujitoare ţie.
92.De n-ar fi fost legea Ta gândirea mea, atunci aş fi pierit intru necazul meu.
93.În veac nu voi uita îndreptările Tale, că într-însele m-ai viat, Doamne.
94.Al Tău sunt eu, mântuieşte-mă, că îndreptările Tale am căutat.
95.Pe mine m-au aşteptat păcătoşii ca să mă piardă. Mărturiile Tale am priceput.
96.La tot lucrul desăvârşit am văzut sfârşit, dar porunca Ta este fără de sfârşit.
97.Că am iubit legea Ta, Doamne, ea toată ziua cugetarea mea este.
98.Mai mult decât pe vrăjmaşii mei mai înţelepţit cu porunca Ta, că în veac a mea este.
99.Mai mult decât învăţătorii mei am priceput, că la mărturiile Tale gândirea mea este.
100.Mai mult decât bătrânii am înţeles, că poruncile Tale am căutat.
101.De la toată calea cea rea mi-am oprit picioarele mele, ca să păzesc cuvintele Tale.
102.De la judecăţile Tale nu m-am abătut, că Tu ai pus mie lege.
103.Cât sunt de dulci limbii mele, cuvintele Tale, mai mult decât mierea, în gura mea!
104.Din poruncile Tale m-am făcut priceput; pentru aceasta am urât toată calea nedreptăţii.
105.Făclie picioarelor mele este legea Ta şi lumină cărărilor mele.
106.Juratu-m-am şi m-am hotărât să păzesc judecăţile dreptăţii Tale.
107.Umilit am fost până în sfârşit: Doamne, viază-mă, după cuvântul Tău.
108.Cele de bunăvoie ale gurii mele binevoieşte-le Doamne, şi judecăţile Tale mă învaţă.
109.Sufletul meu în mâinile Tale este pururea şi legea Ta n-am uitat.
110.Pusu-mi-au păcătoşii cursă mie, dar de la poruncile Tale n-am rătăcit.
111.Moştenit-am mărturiile Tale în veac, că bucurie inimii mele sunt ele.
112.Plecat-am inima mea ca să fac îndreptările Tale în veac spre răsplătire.
113.Pe călcătorii de lege am urât şi legea Ta am iubit.
114.Ajutorul meu şi sprijinitorul meu eşti Tu, în cuvântul Tău am nădăjduit.
115.Depărtaţi-vă de la mine cei ce vicleniţi şi voi cerceta poruncile Dumnezeului meu.
116.Apără-mă, după cuvântul Tău, şi mă viază şi să nu-mi dai de ruşine aşteptarea mea.
117.Ajută-mă şi mă voi mântui şi voi cugeta la îndreptările Tale, pururea.
118.Defăimat-ai pe toţi cei ce se depărtează de la îndreptările Tale, pentru că nedrept este gândul lor.
119.Socotit-am călcători de lege pe toţi păcătoşii pământului; pentru aceasta am iubit mărturiile Tale, pururea.
120.Străpunge cu frica Ta trupul meu, că de judecăţile Tale m-am temut.
121.Făcut-am judecată şi dreptate; nu mă da pe mâna celor ce-mi fac strâmbătate.
122.Primeşte pe robul Tău în bunătate, ca să nu mă clevetească cei mândri.
123.Sfârşitu-sau ochii mei după mântuirea Ta şi după cuvântul dreptăţii Tale.
124.Fă cu robul Tău, după mila Ta, şi îndreptările Tale mă învaţă.
125.Robul Tău sunt eu; înţelepţeşte-mă şi voi cunoaşte mărturiile Tale.
126.Vremea este să lucreze Domnul, că oamenii au stricat legea Ta.
127.Pentru aceasta am iubit poruncile Tale, mai mult decât aurul şi topazul.
128.Pentru aceasta spre toate poruncile Tale m-am îndreptat, toată calea nedreaptă am urât.
129.Minunate sunt mărturiile Tale, pentru aceasta le-a cercetat pe ele sufletul meu.
130.Arătarea cuvintelor Tale luminează şi înţelepţeşte pe prunci.
131.Gura mea am deschis şi am aflat, că de poruncile Tale am dorit.
132.Caută spre mine şi mă miluieşte, după judecata Ta, faţă de cei ce iubesc numele Tău.
133.Paşii mei îndreptează-i după cuvântul Tău, şi să nu mă stăpânească nici o fărădelege.
134.Izbăveşte-mă de clevetirea oamenilor şi voi păzi poruncile Tale.
135.Faţa Ta arat-o robului Tău şi mă învaţă poruncile Tale.
136.Izvoare de apă s-au coborât din ochii mei, pentru că n-am păzit legea Ta.
137.Drept eşti, Doamne, şi drepte sunt judecăţile Tale.
138.Poruncit-ai cu dreptate mărturiile Tale şi cu tot adevărul.
139.Topitu-m-a râvna casei Tale, că au uitat cuvintele Tale vrăjmaşii mei.
140.Lămurit cu foc este cuvântul Tău foarte şi robul Tău l-a iubit pe el.
141.Tânăr sunt eu şi defăimat, dar îndreptările Tale nu le-am uitat.
142.Dreptatea Ta este dreptate în veac şi legea Ta adevărul.
143.Necazuri şi nevoi au dat peste mine, dar poruncile Tale sunt gândirea mea.
144.Drepte sunt mărturiile Tale, în veac; înţelepţeşte-mă şi voi fi viu.
145.Strigat-am cu toată inima mea: Auzi-mă, Doamne! Îndreptările Tale voi căuta.
146.Strigat-am către Tine, mântuieşte-mă, şi voi păzi mărturiile Tale.
147.Din zori m-am sculat şi am strigat; intru cuvintele Tale am nădăjduit.
148.Deschis-am ochii mei dis-de-dimineaţă, ca să cuget la cuvintele Tale.
149.Glasul meu auzi-l, Doamne, după mila Ta; după judecata Ta mă viază.
150.Apropiatu-s-au cei ce mă prigonesc cu fărădelege, dar de la legea Ta s-au îndepărtat.
151.Aproape eşti Tu, Doamne, şi toate poruncile Tale sunt adevărul.
152.Din început am cunoscut, din mărturiile Tale, că în veac le-ai întemeiat pe ele.
153.Vezi smerenia mea şi mă scoate, că legea Ta n-am uitat.
154.Judecă pricina mea şi mă izbăveşte; după cuvântul Tău, fă-mă viu.
155.Departe de păcătoşi este mântuirea, că îndreptările Tale n-au căutat.
156.Îndurările Tale multe sunt Doamne; după judecata Ta mă viază.
157.Mulţi sunt cei ce mă prigonesc şi mă necăjesc, dar de la mărturiile Tale nu m-am abătut.
158.Văzut-am pe cei nepricepuţi şi mă sfârşeam, că n-au păzit cuvintele Tale.
159.Vezi că poruncile Tale am iubit, Doamne; întru mila Ta mă viază.
160.Începutul cuvintelor Tale este adevărul şi veşnice toate judecăţile dreptăţii Tale.
161.Căpeteniile m-au prigonit în zadar; iar de cuvintele Tale s-a înfricoşat inima mea.
162.Bucura-mă-voi de cuvintele Tale, ca cel ce a aflat comoară mare.
163.Nedreptatea am urât şi am dispreţuit, iar legea Ta am iubit.
164.De şapte ori pe zi Te-am lăudat pentru judecăţile dreptăţii Tale.
165.Pace multă au cei ce iubesc legea Ta şi nu se smintesc.
166.Aşteptat-am mântuirea Ta, Doamne, şi poruncile Tale am iubit.
167.Păzit-a sufletul meu mărturiile Tale şi le-a iubit foarte.
168.Păzit-am poruncile Tale şi mărturiile Tale, că toate căile mele înaintea Ta sunt, Doamne.
169.Să se apropie rugăciunea mea înaintea Ta, Doamne; după cuvântul Tău mă înţelepţeşte.
170.Să ajungă cererea mea înaintea Ta, Doamne; după cuvântul Tău mă izbăveşte.
171.Să răspândească buzele mele laudă, că m-ai învăţat îndreptările Tale.
172.Rosti-va limba mea cuvintele Tale, că toate poruncile Tale sunt drepte.
173.Mina Ta să mă izbăvească, că poruncile Tale am ales.
174.Dorit-am mântuirea Ta, Doamne, şi legea Ta cugetarea mea este.
175.Viu va fi sufletul meu şi Te va lăuda şi judecăţile Tale îmi vor ajuta mie.
176.Rătăcit-am ca o oaie pierdută; caută pe robul Tău, că poruncile Tale nu le-am uitat.