luni, 29 septembrie 2014

# cântec nou se strânge darul


                         danielei morgenstern


au norii de la o vreme niște umbre pe sprâncene
vine Dumnezeu spre casă ori se duc greieri la coasă
ori se scoate din fântână mâna moartă de la mână
ori se primenește focul șchiopătând mereu norocul

când pe deal o stea se-arată parcă-i mama altădată
când era tânără toată când cocea pâine în vatră
până când de după stea altă umbră mama mea

numai tu de numai bine latră câinele a pâine
numai eu de după tu bea din sete  cântecu
numai noi și îngerul stă la pândă fulgerul
căutând printre inele nunta ta și-a mamei mele

niște greieri vor să cânte alții icoane să pupe
vin de peste tot nuntașii sărutând mâinilor nașii
cântec nou se strigă darul se aprinde nou amnarul
fiecare dă cât poate numai eu pe jumătate
că nu am de unde da că nu am pe unde sta
și nu am de unde lua decât din distanța mea

stai Tu Doamne paznic omului de după praznic
stai și pe furiș ascultă când de iarbă iarba-i mută
că n-o paște nimeni a și nu-i șterge lacrima
că și iarba se mărită dacă Tu n-o vrei cosită
că uscată când a fost măritată era-n post
și când verde a murit doar Tu Doamne i-ai trăit

doamnelor și domnilor
cinstiți meseni
...s-a furat mireasa!



8 august 2014, Reno - Nevada - USA