miercuri, 25 iulie 2012

Ţîţe babane, căldură şi de-ale străzii

Cu praştia-n vrãbii Imprimare E-mail
(1 vot)
miercuri, 25 iulie 2012


Cu praştia-n vrãbii

- de Silişteanu -

(Știri pe scurt, de folos, viațã lungã şi PAMFLET )

Ţîţe babane, căldură şi de-ale străzii

M-am obişnuit cu strada. Mă certa, ieri, Bebe Ivan că de ce am scris că am făcut folk la că­mi­nul cultural, cînd, de fapt, l-am făcut lîngă, adică lipit de clădire, fiindcă s-a desfăşurat în aer liber. Ducele de Albota a venit, ieri, prin redacţie. A pus furtunul pe Mujea. Redăm, un pic mai jos, treaba cu Apă - Canal. Şi, bi­neînţeles, şi cu un punct de vedere al lui Mujea. Ducele şi el, în timp ce înfuleca din salamul cu E-uri, boscorodea că s-o las mai uşor cu susţinerea preşe­din­telui.

 Cînd i-am povestit eu o treabă cu unii, zeci de firme prin care trec banii, a lăsat-o moale. Îmi pare rău că nu e ediţie de noapte, fiindcă, tot aseară, pe la ora 21, am fost la emisiunea lui Ghiţă, la showul lui de noapte. Sper că am fost în formă şi am mai spus un pic lucrurilor pe nu­me. Şi tot ieri m-am dus la Voda­fone cu banii luaţi de la Duce, ca să-mi cumpăr căşti la iphone. Am făcut trei ture, pentru că un băieţaş de acolo m-a pus pe dru­muri, că trebuie cartea de identi­tate, ca să plătesc pentru căşti. Desigur, nemaintîlnit pe planetă! La final, aveam să aflu că aces­te căşti originale de iphone 4 costă 142 de lei şi nu 130, cum îmi spuseseră mai devreme. Ti­pa de la casierie, frumoasă foc, s-a oferit şi a pus bani de la ea. Apoi, tot din stradă, prin faţă pe la catedrală, unde sînt maşinu­ţele pentru ăia mici. Un băieţel se dă cu maşinuţa roşie. După el aleargă mă-sa, care face spu­me, urlă la copil că de ce nu se uită în faţă cînd conduce, îi arată ea acasă. Şi, în timp ce îl ceartă pe puşti, stînd aplecată, lasă să i se bălăngăne nişte ţîţe babane. Pe fostul 1 Mai, prin dreptul poli­clinicii, cîntă un nene cu vioara. Cînd trec pe lîngă el, bagă repe­de nişte sîrbe de odinioară. Da­că am, îi dau ce găsesc prin bu­zu­nare. 2 lei. La bloc au pus afiş că, dacă nu plătesc întreţinerea, taie apa caldă pe toată scara. Am sfeclit-o! Cred că sînt mulţi în situaţia asta.

Ducele a pus furtunul pe Mujea

Nu prea-mi place să mă bag în treburile oamenilor mari. Aşa un om mare a venit ieri, la redacţie. Era Ducele de Albota. Mi-a spus să iau pix şi să scriu. Am luat şi am scris: „Nu ştiu cine o să achite nota de plată. Sînt 3 luni de cînd nu avem presiune la apă. De cîte ori îi spun lui Mujea, primesc acelaşi răspuns de la el: ba că udă lumea, ba că ciobanii au spart conductele. Nimeni nu ascultă că, de fapt, unii fură de 10 ani, dar nu la Albota. Au fost nopţi cînd nu am dormit, fiind­că am fost stresat de telefoanele cetăţenilor, şi asta fiindcă voi ăştia de la Apă - Canal nu vreţi să ascultaţi că e ceva în neregulă. Aţi des­co­perit, după 3 luni, că o pompă nu funcţionează în parametri. Cine plăteşte nota de plată, domnule Mujea? Cine plăteşte pentru faptul că aveţi un contract de furnizare pe care nu îl respectaţi cu Primăria din Albota? Sînt convins că, aşa boem cum vă ştiu, vă cereţi scuze cetăţenilor din Albota, care mi-au dat girul să vă predau investiţiile de apă din comună, în speranţa că îl veţi administra cu responsabilitate„. Am închis ghilimele, ca să nu devin şi eu dottore! Deci ce e pînă aici a spus Ducele de Albota. Cum e şi normal, fiindcă deontologia ne obligă, iată şi părerea domnului Mujea. Prin telefon, ieri, la ora 14 şi 11 minute. Bineînţeles, după ce secretara ne-a făcut legătura. Secretarele. A noastră şi a domnului Mujea. Domnul Mujea a spus aşa: „Da, domnule, oamenii udă şi presiunea scade. Am găsit într-o pompă un pet. Cum o fi ajuns acolo?! Se mai întîmplă, utilajele mai cad. Ducele de Albota vorbeşte prea mult. Să-şi vadă de treaba lui!“. Aici, închidem ghilimelele. A fost punctul de vedere al domnului Mu­jea. Nu am înregistrat, că n-am obiceiul să umblu cu reportofon ca alţii. Iar dacă e nevoie, întîi îi spun omului că va fi înregistrat. Deci: dom­nul Mujea nu cere scuze şi sîntem convinşi că nici Ducele nu se va lăsa.