marți, 3 iulie 2012

De ziua ta, America, de ziua mea şi a ta, şi a dumneavoastră, O diplomă şi o floare în fereastră

Cu praştia-n vrãbii Imprimare E-mail
(1 vot)
miercuri, 04 iulie 2012

Cu praştia-n vrãbii

- de Silişteanu -

(Știri pe scurt, de folos, viațã lungã şi PAMFLET )

De ziua ta, America, de ziua mea şi a ta, şi a dumneavoastră,

O diplomă şi o floare în fereastră

 E sfeclită treaba asta cu diplomele. Păi, în Piteşti, cam toţi cîrciumarii sînt doctoran­zi. Cu unii am stat la masă. Cu alţii încă stau. Mulţi dintre ei habar n-au cît fac 7x1. Vă pregătesc, în cîteva zile, un documentar de-o să bîţîie oraşul. Azi e ziua unui popor care a dus omenirea spre progres, care a preluat de la Dumnezeu LIBERTATEA şi a pus-o în vitrina planetei.

O libertate pe care oamenii de pe la noi o înţeleg, uneori, tare gre­şit. God bless America! Am trăit de cîteva ori visul acesta, l-am trăit de-adevăratelea, aşa cum şi dum­nea­voastră, nu foarte mulţi, aţi a­vut bucuria de viaţă să vi se în­tîm­ple. America este un adevăr. Cine se întoarce de acolo şi spune că e nasol înseamnă că respectivul n-a avut puterea să se adapteze... nor­malităţii. Acolo nu merge cu vră­jeala, cînd te-a oprit poliţistul, nu merge cu şmecheria, cînd nu plă­teşti impozitele sau cînd încerci să găseşti pîrghii să scapi, acolo nu merge cu vrăjeala să spui la tele­vizor că trebuie desfiinţat DNA sau CNA, acolo e neînchipuit de linişte şi de frumos. Şi asta pentru că oamenii zîmbesc tot timpul, şi asta pentru că acolo oamenii mun­cesc ca să trăiască şi nu invers, adică trăiesc ca să muncească. Am scris, cu ceva vreme în urmă, că, dacă aduci în România un a­merican şi îl uiţi pe aici un an sau doi, l-ai nenorocit. Dacă duci un rumân în State şi îl uiţi acolo un an sau doi - şi n-a intrat la zdup în primele cinci minute - înseamnă că ai salvat un român, că el se va adapta să nu mai mintă, să nu mai şmecherească etc. E valabil asta cu mulţi din multe popoare din Est. Mai puţin cu poporul sîrb. Urmăriţi toate televiziunile, de unde vreţi dumneavoastră. Să-mi spuneţi şi mie ţara şi locul în care o să vedeţi pe posturile repective ştiri de ge­nul: un sîrb a furat, un sîrb a violat, un sîrb a ucis, un sîrb a lovit etc.! Altă treabă pentru praştia de azi: am cum­părat, ieri, doi peştani. Ma­crou. Am întors din drum, repejor. Din nou la Auchan. N-am făcut scan­dal, ci am spus politicos că sînt nemul­ţumit. Au venit oamenii, au cerce­tat, au verificat, şi-au ce­rut scuze şi gata. N-a fost un capăt de ţară. Am primit banii înapoi. Cel mai gro­zav, însă, am descoperit că omul de la standul de peşte, Mihai, mi-a fost coleg de şcoală. Am făcut schimb de numere de telefon. Uneori se întîmplă să gre­şim, dar şi mai nemaipomenit este cînd imediat încercăm să reparăm.