joi, 24 iunie 2010

Concert Simfonic de închiderea stagiunii 2009- 2010 Orchestra Filarmonicii Piteşti joi 24 iunie








Există, mai exustă speranţă, lumea încă se poate salva. Mâine plec spre Roma! Cu voia Domnului! Am ţinut neapărat ca azi să se întâmple prima ascultare a Filarmonicii Piteşti. Voi rotunji un poem, o să scriu curând în Curierul Zilei.Bravo Jean Dumitraşcu, bravo mă băiete!Îţi mulţumesc! A dirijat Dumitru Goia, solişti Alexandru Tomescu şi Răzvan Suma.În program am văzut o parte, numai o parte fiindcă a trebuit să încep plecarea spre Roma. F.Mendelssohn cu Uvertura HEBRIDELE. A urmat J.Brahms: Dublu concert pentru vioară, violoncel şi orchestră în la minor, op.102
în trei părţi:
I.Allegro
II.Andante
III. Vivace non tropo.
( a urmat pauza de 15 minute.Aşa am profitat după ce l-am îmbrăţişat pe fratele Jean după ce am aplaudat cu palma frunţii mele de inimă de curcubeu şi stejar orchestrei, minunatei orchestre.)
Trag cu ochii din program şi vă spun şi dumneavoastră cîteva cuvinte despre domnul dirijor Dumitru Goia, aşa se cuvine:Născut în Sângerii Vechi din Republica Moldova. (Aha! Mi s-a părut mie că vine din fiorul unei depărtări.Nu m-am înşelat! A absolvit Conservatorul de Stat. din Leningrad (St.Petersburg), obţinând diploma de muzicolog în 1971 şi diploma de dirijor în 1973.Multe cursuri postuniversitare de dirijat ale Viena Hochschule fur Musik und Darstellendekunst. Peste 30 de producţii A condus printre altele o stagiune de 10 luni cu 112 concerte, repertoriul incluzând întreaga operă a lui Beethoven, Schubert, Brams, Ceaikovski, etc etc....felicitări MAESTRE! Aveţi şi cîteva fotografii sub semnătura amicului meu Ion Tudor

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu