miercuri, 29 august 2012

De pe stradă adunate

Cu praştia-n vrãbiiImprimareE-mail
(1 vot)
miercuri, 29 august 2012

Cu praştia-n vrãbii

- de Silişteanu -

(Știri pe scurt, de folos, viațã lungã şi PAMFLET )

De pe stradă adunate

Unora le zornăie creierul în cutia craniană. Vă închipuiţi de ce. Am observat asta şi pe la nişte puicuţe de prin presa locală. Şi că veni vorba am fost martor ieri, cînd un veteran de război a fost luat la bani mărunţi de un cretin de la un ziar. Ăla susţinea sus şi tare că el e ziarist şi că moşul, veteran de război e un fel de paria. Cînd veteranul de război a mai insistat odată aproape cu lacrimi în ochi, marele ziarist a dat-o la întors chipurile că, de fapt, el ziaristul glumea.

Într-un final, omul la peste cei 70 de ani ai săi a ieşit gîrbovit de nesimţirea a încă unui român pus pe fapte mari aşa cum era ieri, la televizor, absolut penibil, unul Ghişe. Altă ordine interioară a drumului ne-a scos în evidenţă altceva. Am vrut să cumpăr 11 dolari în bancnote ori de unu ori de cinci, două la număr şi una de unu, ori cum s-ar fi putut. Directorul băncii mi-e amic. Nu o să-i spun aici numele nici lui, nici băncii, ci o să fac asta în mod discret că poate omul nu ştie ce fel de angajaţi are. În replică, omul de la bancă mi-a spus că nu are cum să-mi vîndă 11 dolari pentru că nu are decît bancnote de o sută. I-am replicat că bine ar fi să se ducă dimineaţa pînă deschide banca şi să facă rost pentru ca toţi clienţii să fie mulţumiţi. Omul hîtru la rîndul lui, vizibil iritat, mi-a răspuns prompt că dacă vreau să-mi shimbe valută, trebuie să vin şi să cumpăr cel puţin 5 mii de dolari. Cam asta e România uneori. Cum peste drum de banca asta, un pic mai jos la Magnolia, găsim o altă Românie, una a fostei Românii, una în care unii au cumpărat deja sute de spaţii la care nu au participat cu nici o cărămidă, ci doar au fost un pic mai şmecheri, azi, mîncînd nori, numai să se reîntoarcă unii la putere.

Şi ca să nu încheiem negativist, punem în rama zilei şi cîteva femei gospodine care cărau ieri sacoşe cu vinete, gospodine bune şi frumoase, aşa cum sînt foarte multe dintre femeile din România.